RE/MAX - Grup de Lux on Youtube
RE/MAX - Grup de Lux on Twitter
RE/MAX - Grup de Lux on LinkedIn
RE/MAX - Grup de Lux RSS
RE/MAX - Grup de Lux on Facebook

Opinii de agent imobiliar – Agentul imobiliar: evolutia de la smecher sau corect la diletant sau profesionist

Opinii de agent imobiliar – Agentul imobiliar: evolutia de la smecher sau corect la diletant sau profesionist

Acum ceva timp am fost rugat de colegii mei de la marketing sa scriu un scurt articol care sa fie publicat pe blogul RE/MAX Grup De Lux. Am acceptat fara entuziasm gandindu-ma ca va fi dificil sa gasesc o tema care sa-i faca pe eventualii cititori ca la finalul lecturii sa zica “am aflat ceva nou, nu m-am gandit la asta, e intersant”.  Mi-au trecut prin cap mai multe subiecte plecand de la statistici legate de vanzarea sau inchirierea spatiilor comerciale, evolutii si tendinte pe segmentul comercial si pana la sfaturi despre cum sa alegi si unde sa te plasezi daca vrei sa fii investitor imobiliar. Evident, cele enumerate ar fi informatii mai mult sau mai putin utile pentru unii dintre voi si, daca va fi cazul voi reveni cu detalii, cum s-ar zice la Teleenciclopedia, in episoade viitoare.

M-am oprit insa la un subiect mai lejer, dezbracat de procente, valori in euro, tabele sau mai stiu eu ce alte detalii tehnice complicate. Am ales un subiect mai general, care sa mearga in ton cu anotimpul pe care tocmai il traversam, sa se asorteze mai degraba cu transparenta si simplitatea unui spritz usor de vara decat cu complexitatea greoaie a unui vin vechi.

De ce sa lucrez printr-o agentie? De ce sa colaborez cu un agent? Pentru ce sa platesc comision, ce face agentul ca sa merite comisionul? Legat de domeniul imobiliar sunt intrebari aproape standard in zilele noastre si pun pariu ca si voi v-ati gandit la aceste aspecte macar o data sau cel putin cunosteti pe cineva care v-a adresat macar retoric intrebari de genul celor exprimate mai devreme. Saptamana trecuta cineva, afland cu ce ma ocup, a exclamat ceva de genul ce bine te-ai orientat,  ca agent imobiliar nu faci nimic si incasezi comisioane grase, o duci bine, te invidiez!

OK, pe de o parte inteleg de unde vine preconceptia asta. Stiu, a fost o perioada cand existau agenti imobiliari care transformau o tranzactie imobiliara intr-o vanzare de informatie si invers, de cele mai multe ori fara a respecta vreo regula si incalcand orice principiu deontologic. Iar comisioanele curgeau desi ulterior multi clienti s-au simtit pacaliti si frustrati.  Asa cum nu toti proprietarii sau clientii agentilor sunt hoti nici catalogarea generala a agentilor ca hoti nu ar fi corecta.  Erau si agenti imobiliari, probabil cei mai multi dintre cei existenti, care incercau cu mai mult sau mai putin succes sa ofere servicii de calitate. Practic in perioada respectiva se punea problema sa alegi intre un agent corect si unul smecher. Dar treziti-va fratilor, vremurile s-au schimbat! Piata imobiliara nu mai e ce a fost si nici oamenii care actioneaza pe aceasta piata nu puteau sa ramana aceiasi. Majoritatea oportunistilor, a smecherilor au disparut pur si simplu din tablou. Unii acum probabil joaca poker prin cazinouri sau organizeaza turnee de alba-neagra prin vestul Europei cautand alte tunuri si alti fraieri.

Cei care astazi sunt agenti imobiliari au evoluat odata cu maturizarea pietei si de aceea, de dragul exercitiului, haideti sa presupunem ca majoritatea agentilor imobiliari activi astazi sunt corecti.  Eu chiar cred asta. Pai daca toti sunt corecti, la  ce ar trebui sa fie atent un cumparator sau un proprietar care ar avea nevoie de serviciile unui agent? Raspunsul pe care i l-as da este simplu si scurt: cauta-l pe cel competent, profesionist, sincer si riguros in detrimentul diletantului care o sa-si piarda vremea facandu-te si pe tine sa-ti pierzi timpul si uneori chiar bani.

Cum sa vezi care agent e sau nu e profesionist? Diferentierea se reduce la ce face respectiv cum face un agent ca sa rezolve pozitiv problema ta indiferent daca esti proprietar de imobil si cauti chirias sau vrei sa vinzi ori daca esti cumparator sau cauti sa inchiriezi.

Saptamana viitoare voi detalia criteriile pe care ar trebui sa le ai in vedere atunci cand cauti un agent competent, profesionist. Si daca tot m-am pornit, am sa fiu transparent si cu privire la costurile unui agent profesionist, cat timp si ce resurse utilizeaza. Pe sleau spus, veti vedea cum se imparte, cum se cheltuie comisionul platit de client, cat castiga de fapt un agent imobiliar. Interesant? Va garantez ca da!

Ivo Birzan

vanzari si inchirieri – comercial & retail

VN:F [1.9.14_1148]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
, , ,

Articol scris de:

- care a scris 521 articole pe RE/MAX – Grup de Lux.

Cu o experienta de 18 ani pe piata imobiliara clujeana, RE/MAX Grup de Lux este compania care si-a propus de la bun inceput sa impuna calitatea in serviciile pe care le ofera. Agentia noastra acopera toate segmentele imobiliare de piata: rezidential, terenuri, comercial/retail, industrial, birouri. Printre clientii companiei se afla nume ca E-on, Betfair, Bombardier, Yonder, Musat & Asociatii, Vitrina Advertising, Office Depot, BRD, KPMG, Zara, Orange, Emerson, Cargus, Nokia.

Contacteaza autorul

5 Comments For This Post

  1. Iulian Niculae Says:

    Bun inceput Ivo,

    astept cu interes urmatorul articol.

  2. Tata Says:

    Claudiu,
    E iInteresant!Ai talent si trebuie sa continui.Astept nerabdator urmarea articolului.Iti urez succese si satisfactii in profesie.Tata

  3. Madalina Manoila Says:

    Felicitari ! Mult succes in continuare si multa inspiratie iti doresc, am sa te urmaresc cu interes.

  4. da Says:

    Da,fiecare cu ce poate….se pare ca si tu esti smecher.Sau te.ai apucat ieri de imobiliare…?Cred ca ar trebui sa fii mai atent pe viitor cu declaratile tinele pentru tine….spor la prostie!!!!!!!!!!!!!

  5. Marcel Says:

    Am ras cu lacrimi de comentariul de deasupra mea! Dar m-am si bucurat ca blogul Grup de Lux a ajuns atat de celebru incat il citesc si agramatii.
    In ce priveste articolul tau, mi-au placut doua lucruri: stilul si limba romana corecta – pe de o parte si, pe de alta parte, autenticitatea. Simtim cu totii, instinctiv, cand cineva e autentic si nu vinde aceleasi sabloane si gogosi expirate si neinteresate. Eu zic ca ai putea face cariera si ca jurnalist! Combativitatea si stilul frust, netrucat si original imi dau motive sa cred ca ai avea succes. Felicitari!

Leave a Reply